• homepost1

  • homepost4

  • homepost2

  • homepost5

  • homepost3

  • homepost6

  • homepost7

Maklumbalas / Feedback / フィードバック

Salam dan selamat datang.

Berikut merupakan maklumbalas yang saya terima, anda juga boleh rujuk di ruangan Facebook untuk tambahan maklumbalas

Sekian terima kasih

------------------------------------------------

Welcome to my page.

Dont forget to see my other feedbacks on Facebook

Thanks!

------------------------------------------------

いっらしゃいませ!

当方のフィードバックは次になります。 またFacebookにも書いてありますので、是非読んでみてくださませ!

よろしくお願い致します。

Filed Under: ,

About the Author

My name is Dinh Quang Huy or known as alias NhamNgaHanh .I made this template in magazine style and named it Simplex Darkness .I hope it helpful to persons who want a solutions for a template in Blogspot.To download this template and see template install instruction ,go to Simplex Design blog.

50 comments

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ~ dyn ~ says:

    good seller..very handsome guy :D

     
  2. sydeen aka saidin says:

    aku kena puji jugak la.. hehe. mana tau dapat spesel price nanti. semoga dapat awek cun dari japan... haha

     
  3. Saufwan says:

    good seller,barang tiptop..haha,kasi diskaun aku pasnih..

     

  4. berjaya jugak cite2 aku nak pakai d70s sebelum raye 2009...best seller..lagi kureng rege..lagi best..hehe

     

  5. assalamualaikum salam Aidulfitri..so far buek maso ni.. den raso pueh ati laa..pueh ati den, pueh ati den..

     

  6. boleh dipercayai

     

  7. saudagar yg budiman... dermawan... hartawan... serta suka mengawan... hehehe... barang mmg tip top... free gift pun amat berbaloi...

     
  8. gaf_nam says:

    salam suma..
    dapatkan barang2 kamera kat sini..
    tebaik nye...

     
  9. kemang~ says:

    salam..

    good job..

    good seller..

    ebat2!

    majulah DSLR utk negare..hahaha!

     
  10. QOOL says:

    Puas hati dgn barang. Kalau tengok Nikkor 35-70mm tu saya punya la tu ... hehehe. Packing pun padat.

     

  11. Very highly recommended.

    I bought my 1st Nikon SB-26 and shipment arrived within 3-days. I was shocked for the fast delivery. After that I bought another three SB-26 to add to my collection. Yup, fast delivery. Ordered it on Friday, and shipment arrived at my office Monday afternoon.

    Great service, good price. Highly recommended for those looking to start up photography on a good track.

    Keep your costs down by buying quality goods here, so that you can invest the rest of your money buying better lenses and accessories to build your photography set.

    Thanks Iman for providing this opportunity for us to purchase quality goods from Japan.

    Saya sangat syorkan membeli dari sini. Harga berpatutan, dan barang berkualiti. Penghantaran yang cepat dan terjamin(barang selamat sampai, insya'allah. Alhamdulillah, dua kali order, delivery saya semua selamat. Packaging pun bagus). Nikon SB-26 flash saya sampai dlm 3 hari jer. Kalau nilai RM lagi kukuh berbanding Yen (mcm masa saya beli SB-26), dapat lagi murah. Walaubagaimanapun, harga tertera berpatutan dengan kualiti barang yang dijual. Disyorkan. Terima kasih Iman.

     
  12. nowy2ku says:

    da dpt pape ka law koman nie??haha...
    pape pun....nice seller....senang d runding,.....xkenal maka xcinta....
    yg penting...bleh prcaya....pe yg d beli confirm puas hati.....

    law jakim wat cop halal tuk bisnes on9...sure aku org prtama suggest suh cop kat atah dahie bdak nie...huwahaha

     

  13. Great service adek :)!!
    received lens tak sampai 3 ari,sangat kemas balutan,sangat senang nak contact, sgt bertanggungjawab dgn traccking number, sgt senang dgn maybank acct :)

    great job!!

     
  14. bobsikal says:

    terbaek!
    leh nego sampai let go!

     

  15. what can i say?
    very loyal,very kind,very keen to help.recommended to all.trusted.

    delighting you always..:)

     
  16. Syahid says:

    saya bukan customer tapi pernah jadi potential customer.

    layanan dari kia mmg best. dia jawab semua soalan dgn jujur.

    2 thumbs up!

     
  17. FPLSTN says:

    goooodd seller,
    boleh dipercayai,
    brg cepat sampai,
    brg tiptop,
    aku puas hati la berurusan dgn dia..
    lepas ni aku nak order awek jepun lak la...hahahha..

     
  18. alories says:

    nice g gadjet from japan!!!
    best dealing
    very2 good condition
    next time insyallah wanted to buy lense....

     
  19. nisbah88 says:

    Good and trusted deller. Have no problem to nego. All the best.

     
  20. tabadajuju says:

    sgt2 bleh dipercayai~...
    brg pun perfect..!
    nice~..

    siap dpt cndrahati dr sana lg..
    haha
    tq bro~

     

  21. same comment as other...good seller...mudah, cepat, trusted, pueh ati den gak la...hehehehehehe...tggu next brg apa plak nak beli...hehehe..harap harga can nego kaw2...hehehehe..sapa2 nak beli jgn risau brg komfem sampai..sampai dengan keadaan yang baik..

     
  22. f a i r u z says:

    anda boleh dipercayai kerana:

    1.barang cantek.
    2.tepat dgn janji
    3.bagi discount kat aku. hehee

    nasihat:

    1.jgn letak brg nikon byk2.nanti aku beli lagi
    2.bg byk lagi diskaun. (mcm nak beli lagi je)
    3.ade d3 murah2,bgtau aku eh. :)

    thanks mate.

    rgds,
    your 80200 afd ttouch buyer

     
  23. hasique says:

    barang tiptop
    mmg terbaik!!
    lpas ni bukak kdai trus kat loyat
    majulah melayu utk negara!

     
  24. firecyber says:

    good seller,barang tiptop condition...siap bg tunjuk ajar pd pembeli...u are the great bro..semoga bertambah maju perniagaan mu..:D

     
  25. anuarul says:

    sume org puji je. biar ako kutok lak. hahahaaa! Bagus mamat ni, hormat org tue, berbudi bahasa, setia kat awek (takde awek japan katenye) haha, yg penting GAJET² mmg cun cam Tiz zakiah, Lisa surihani dan ayu raudah! hahahaa.

    boleh dipercayai dan direkemen kepada rakan² lain. Selamat berjual beli :)

    nota kaki : kalau nasib korang baik, dpt la biskot japan due keping! HEH!

     
  26. shana says:

    Ok kamarul. thank u very much.

    Senang je nak berurusniaga.
    Barang pun mantap. Dpt free gift dr jepun hhehehe. Ngn Filter yg best gk. Lens nye jgn citela, like new.

    Harga pasni dptla nego2 ek :P

    hehe maybe next deal kalau² berjaya la tuka ke brand lagi satu tu kan. haha k tq.

     

  27. perniagaan yang bagus..
    layanan yg baik..
    penghantaran yg efisyen

    thanks kia..

     

  28. Assalamualaikum...

    Terima Kasih, syukran, sesei..

    Hanya dengan dua kali perbincangan melalui YM, saya bersetuju utk berurusniaga dgn Bro Kamarull..

    Terharu juga bila Bro Kamarull sanggup melayan kerenah pelanggan macam saya...

    Namun, segalanya berjalan lancar..sehinggalah EOS7D, Kiss X2, 15-85mm IS USM, 100mm USM Macro,430 EX, CF 16gb UDMA, CF reader, CPL n UV protector, LCD protector, batt dan 'barang misteri' selamat tiba hanya dlam masa tak sampai seminggu. [Jepun-Jordan]...

    Kejutan kedua adalah apabila di telanjangkan kota-kotak yang dikirim...ALL LIKE NEW...puas hati betul...

    Memang berbaloi berurusniaga dengan Bro Kamarull...Tokey yang baik dan amanah...

    I.allah bakal menyusul, 70-200 f/2.8 IS USM..

     
  29. mbm85 says:

    ...best sangat, barang ok, dibungkus cam baru, senang deal, bleh bincang, bleh mintak tunjuk ajar...yang penting, bleh dipercayai, tak ambil kesempatan dan lain2 lg yang dah dikomen oleh orang lain...

    err,yang ni je point yg ko suh tulis,kan?...wakaka,tak la,ni komen ikhlas dari aku,ko mmg bestla bro, terbaeek :)

     

  30. terime kasih bro
    barangnye mmg hensem :)

     

  31. terime kasih bro
    barangnye hensem sgt... :)

     

  32. Cayalah tercapai gak pakai 70-200.thanx pd iman very gud seller.barang 2nd tp mcm br.yg pnting service tiptop 7 star.Pd yg survey brg kt gajet jangan ragu-ragu iman boleh dipercayai dan Selamat.

     

  33. aku suka beli brg dr dier nih sbb, brg dia sgt baik dan aku sgt puas hati!!! aku br je beli kamera ngan lense dr dier nih..dah la ada free gift lak tu...i like!!!!! i rekemen pada sesapa yg nak beli brg, beli dr dier nih..mmg 190% puas hati! p/s: pas nih beli ada diskaun x? ahaks!!!

     
  34. azzizatul.huda says:

    I bought Canon 20D and EF lens 35-70mm lens. Puas hati... Kalau ada 5 bintang, saya kasi 8 bintang. Eheh.

    *fast delivery
    *great service
    *barang sampai mcm brg baru
    *trusted seller

     
  35. nur shila says:

    nak puji lebih2 kasi kembang tauke kite ni, mane tau dpt discount byk pas ni.

    haha.

    semua ok, taukenye very the mesra alam, barangnye comel mcm baru, terbaik dari ladang. teruskan berbisnes~

    =)

     

  36. assalamualaikum....

    kamarul imanul amin a.k.a KIA.. merupakan seorang peniaga yang bagus,baik hati,ambil berat terhadap barang yang dia jual kire good seller before and after sale lah.. huhu.. selagi barang xsampai, selagi tu dia akan risau sebab dia kate tanggung jawab dia sebagai penjual xselesai lagi..

    ini kisah aku :

    aku telah membeli D50 dari KIA.. ini link blog barangan yang aku beli.. http://gajetdijepun.blogspot.com/2009/12/wts-nikon-d50-kitlens.html KIA telah post barangan tersebut ke EGYPT pada tarikh 7/1/10. ini 1st time dia pos ke egypt sebab aku lah org pertama yang suruh dia post kesini..

    selepas 7 hari berlalu, barang masih belum sampai.. KIA chat kat ym tanye barang dah sampai ke,aku cakap belum lagi.. kemudian hari berganti hari, minggu berganti minggu, dan bulan berganti bulan.. hari2 aku dok cek kat track tu, tiada perubahan.. dan acap kali juga KIA tanye pasal kamera.. terkadang dia lebih risau dari aku..

    seminggu lepas pada 2 minggu lepas xsilap aku, KIA ade gi ke post opis sana untuk tanye berkenaan barang ni, dan aku pulak tanye kat pos sini.. sebab sudah berlalu terlalu lama dan barang masih xsampai. KIA cakap xpe lah, dia akan gantikan dengan kamera yang baru, yang sama harga iaitu D70 ngan kitlens..

    aku masa tu rase seronok and serba salah sebab dia akan mengalami kerugian kalau dia gantikan dengan kamera baru, tapi dia cakap xpe lah, adat meniaga ada untung dan rugi.. so aku kate xpe kite tunggu beberapa hari lagi.. 3 hari lepas (3/3/10) KIA dapat call dari pos opis kate barang x tau dimana.. so KIA mail aku dan kata nak proceed ke ganti rugi x, dia tawarkan D70 ngan kitlenss.. pastu aku terima lah.. dan hari ini (7/3/10) aku nak bagi alamat malaysia.. sebab kali ni nak hantar ke malaysia je.. biar xberlaku masalah lagi...

    namun perancangan allah adalah yang maha baik.. barang tersebut sampai pada aku tepat sebelum aku bagi alamat malaysia.. aku online ym dan terus bagi tau berite gembira ni kat KIA.. dia xpercaya.. dan ingat aku main2, dan wat lawak.. huhu.. tapi alhamdulillah memang barang sampai,sehari sblum D70 tu diberangkatkan ke malaysia, sebab esok 8/3/10 KIA nak pos dah D70 tu kat alamat malaysia..

    itu lah cerita aku berurusniaga dengan KIA ni, walaupun aku lah pelanggan yang banyak menyusahkan dia, kene cek kat pejabat pos, wat dia risau selama 2 bulan, ye 2 bulan tempoh penghantaran amat menyiksakan aku, namun KIA selalu tanye pasla barang dan dia kekadang lebih risau dari aku...

    hari ini aku adalah orang paling gembira kerana kamera yang aku beli sudah sampai ditangan.. alhamdulillah.. terima kasih KIA..

    so moral of story aky yang panjang ni...

    * KIA is very2 good and recommend seller..

     
  37. Azrul says:

    Salam Kia dan semua yang membaca..
    Ni komen aku ek, Aku dah lama ushar barang2 ko.. Brape kali ushar barang, byk kali la aku ushar feedback.
    Aku ada beli Dua Set Kamera Nikon
    dan aku amatlah :
    Berpuas ati dgn servis (PR, Budi bahasa etc...)
    Sangat kagum dgn kualiti barang yg sampai
    Sungguh mengambil berat terhadap brg yg dibeli oleh customer

    Senang citer sape baca komen aku ni, jangan teragak agak nk beli barang dia, dijamin Insya Allah selamat.

    Tu je Komen aku stakat ni, pasni ada beli lagi, aku komen lagi.. hehehe..

    Salam dari Sabah

     

  38. salam semua,

    so rata2 kite tgk feedback yang diberikan adalah menunjukkan kia nie seorang yang bagus, baek n jujur..oke,,bagus..sekarang bace feedback ak pulak..

    so terlebih dahulu,,sory bro..ak mintak maaf sebb nk komplen..ak telah membeli nikon d80 yang berharga rm2700..so ak da bayar rm100 untuk booking and keesokannya ak wat full settelement..

    so da abes bayar ak tunggu..dari jepun kia pos ari jummat..so ak dapat kat tangan dalam ari selasa..so dalam 5 ari la..

    jadi hati riang tak terkire mendapat kamera d80 ngan sc sebanyak 2.6k..sket jek tu kan..hehe

    so tangkap punye tangkap,tup tup batery pun abes..so cam biase la..bile batery abes,,kene la cas..so ak amek batery n g la cas..so batery tym tu da king kong gle 2 dah..mmg empty.

    ak cas n bia..mengikut manual dia kate,lampu cager blinking menunjukkan batery sedang dicas, lampu menyala,batery full..

    so batery ak nih kong, n tibe2 ak rase bru berkelip dalam 2-3 mini n tbe2 lampu dia dah tak berkelip.wah!!..cepat sungguh cager nie cas batery ak..mentang2 la quick cager..hehe

    so ak amek batery tu n masukk dalam kamera..aikkk!!!,,nape batery indicator kat kamera ak menunjukkan batery satu bar jek..rasenye da cas penuh tadi..so takpe,,ak cas lagi skali..

    so afta 2 3 kali cas bende same berlaku..so ak dah tak sedap ati dah..KENE TIPU ke ak nie??..huhu

    so ak emel la kia..so emel punye emel dia, cari maslah,,mule2 ingat firmware tapi ak ckap bukan..so untuk pastikan ape yang rosak ak bawak g kedai nikon kat sunway piramid and mid valley.

    so troubleshoot,upenye2 batery yang prob..batery ori nikon yang TAK MUDAH ROSAK tu telah rosak..hehe.

    so kepada buyer diingatkan,dalam syarat2 pembelian,,batery adalah tidak dalam WARRABTY..ingat TU!!..

    tapi disebabkan kia nie seorang yang bagus n jujur,dia pos kan ak batery kepada seorang buyer yang selalu beli barang ngan dia..name tarmizi..kire tarmizi nie trust buyer la oleh kia..ak baru first tym beli ngan kia..hehe

    so ak amek batery dari tarmizi yang berada dia setiawangsa,,hah nak amek batery tu dah satu cerite..tapi ak ringkskan sebab dah panjang..

    so masalah batery ak da setel..n PLUS,,ak dapat kawan baru yang boleh same2 berfotography ngan ak..haha

    THANK KIA @ IMANUL>>!!!!

     
  39. Apaches says:

    Gajet di Jepun!!! terbaekkkk!!! aku x penah kenal Imanul nih dan x penah deal ngan die TETAPI... pertama kali aku order dan dgn selambe bank in kt account die dgn jantung yg berdebar2 50-50 cuak.... kini 5D + Grip yg korg dok usha tu kini dalam dakapanku.... tenkiu GDJ... impianku kini kenyataan... jgn ragu2 lah ngan GDJ nih! korg bole rujuk aku kalu x caye... nicksulaiman@gmail.com....
    tenkiu GDJ... mmmmuahsss!!!

     

  40. Alhamdulillah , servis mmg best..brg sampai tepat dgn kehendak...two thumbs up!!!!

     

  41. salam. aku bli brg kt kia mmg puas hati. tq bro. aku akn bli lg brg kt kau. mtk2 dpt la discount. hehe.

     
  42. mbm85 says:

    ..my 2nd time deal,best sgt,mcm baru,tq bro :p

     

  43. gajetdijepun,mmg BEST...
    apasale aku tak jumpa blog ni dari awal...
    asyik2 cari brg used kat YL...mahal gile...belagak lak tu...
    "gua punya duit..gua punya pasal le nak tanya banyak2...."

     

  44. good & trusted seller... barang sampai dgn baik... nice packing also... thanks bro...

     

  45. terbahekk la! barang bungkuih elok ja.kondition lens pn tiptop.aku xtau la ada dak org² perlis yg penah beli barang kt GDJ ni tp aku mmg rekemen lah.barang made in jepung plak 2..

     

  46. salam kpd semua warga fb. hari ni brg aku da smpai. nikon 20mm 2.8. lens mmg cun gler babeng la. rse mcm nk nanges aku tgk condition lens ni. sgt2 lawa :) nnt ade free time aku akn upload kt gajetjepun ni utk kamu semua tgk. ( khas utk mereka2 yg slalo tak percaya & kurang confident nk beli brg kt gajetjepun ni )

    aku lpe nk bg feedback utk 1 lg brg aku bli da agk lama. beg lowepro apex 140 aw. pn sme gk la. condition mmg tip top abes la wa ckp lu. ehehe.

    GAJETJEPUN TERBAIK! ehehe :)

     

  47. alhamdulillah.. sgt puas ati dgn item yg di beli dr GDJ.. service mantap, laju.. item mmg best la.. highly recommended..

     

  48. bro.... nak tnya price lens canon.. klu ada list tolong hantar kat email boleh? linkin_pezal@hotmail.com

     
  49. AMiRUL says:

    Good Seller. Barang tersangatlah tiptop. Terbaik dari ladang. Seller you can trust. Puas hati dengan servis beliau.packing barang yg teramat selamat.tp macam biasa kastam tetap bukak kotak barang. semoga maju jaya!!Selamat Hari Raya!!

     

  50. good seller
    cepat buat kerja
    trusted
    barang BEST sgt2

    what else eh?
    heee~ tapi yang pastinya mmg BOLEH dipercayai.

    thanks a lot, next time boleh beli lagi :)

     

Leave a Reply